Målet: att göra sånt som är roligt

Det var med den tanken jag sa upp mig från Dalarnas Tidningar. Det var med samma tanke som jag lämnade vikariatet på Aftonbladet några veckor tidigare än tänkt, för att göra sånt som är roligt.

Nu har det snart gått ett år sedan jag lämnade den trygga fasta-jobb-tillvaron för att åka på LAS-tour som en bekant uttryckte det. Men jag väljer att inte se det så. Hade jag velat dröja kvar i vardagen där varje dag blir hyggligt likt den innan, då hade jag valt det.

Och det hade säkert blivit helt okej. Till och med ganska roligt.

Men det som händer nu är spännande (ja, ett uttjatat uttryck på nuvarande redaktionen Alltid Nyheter), lärorikt och utmanande. Att jag ännu inte har någon konkret plan som sträcker sig längre än 1 juni i år stör mig inte. Än så länge.

Då pratar vi ändå om en person som, ofta, skriver packlistor inför en helg i Göteborg, organiserar flyttande månader i förväg och framför allt TÄNKER igenom alla möjliga, dåliga, sätt som skeenden kan sluta i.

Jag vet inte om jag förändrats särskilt mycket. Det vet nog andra bättre. Men jag ska försöka bli mer öppen, transparent. Inte så blyg. Inte rädd för att ta plats. Inte så hemlig.

Det här är en början. Kanske hakar jag på en kollegas 100-dagarsbloggande. Kanske inte. Vi får se.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

