Listor

Jag är en sån som skriver listor. Långa listor. Korta listor. Bläck, blyerts, tusch. You name it. Jag har säkerligen använt det till att skriva en av många listor.
Sista terminen på gymnasiet gjorde jag en lista, med vattenfast penna, på en platsficka. Att bocka av uppsatserna, proven och inlämningsuppgifterna var en seger. Till slut var allt på den överstruket. Och jag tog studenten.
Nu för tiden skriver jag mest på små lappar. Lägger dem lite här och var.
Hittade en nyss, när jag rensade en hög med tidningar som negligerats lite för länge. Allt är inte struket. Men jag slänger den.
Tänker att jag måste hitta på något bättre sätt att organisera min tillvaro.
Eller bara skita i listorna. Lita på att jag kommer ihåg det som är viktigt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

