Våren är här – vad händer i höst?

Jag pratar med en vän som är, diplomatiskt uttryckt, lite mindre nöjd med sitt jobb. Trivs inte alls, skulle man också kunna säga.
Och det slår mig hur glad jag är över att jag överkom den tvekan jag kände för ett år sedan. Då valet stod mellan trygg tillvaro med ett roligt jobb och något nytt, större, osäkert vikariat.
Insikten om att jag skulle ångra mig om jag inte tackade ja till vikariatet på Aftonbladet fick mig att våga. Sedan dök möjligheten upp på Alltid Nyheter, det blev förlängt.

Sedan får vi se vad som händer. Något roligt ska det bli, definitivt. Sommaren känns hyggligt säker i nuläget. Hösten däremot. Då kan vad som helst hända.
Och det blir bra. Lärorikt. Spännande. Det har jag bestämt.

Samtidigt håller jag tummarna för min vän. Att hens planer går vägen, att det blir något nytt även på den fronten. All förändring kanske inte är toppen. Men nog så välbehövlig då och då.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

