Jag längtar redan tillbaka

The New York Times, Buzzfeed, DNAinfo.com, FN:s högkvarter, Massive Attack, Brooklyn Bridge, Hogs & Heifers i Meatpacking district. Och mera. De fyra dagarna i New York har gått i ultrafart och känts längre (på ett bra sätt) men också alldeles för korta.

Det har varit mycket att smälta och ta in, bearbeta och klura kring. Den klickjournalistik som Buzzfeed gör känns rolig – men kanske inte det jag vill göra hela tiden i längden. Studiebesöket på den kreativt puttrande redaktionen var likväl superintressant.

Just nu sitter jag på tåget till Washington med gårdagens kombinerade filmupplevelse – där livesoundtracket var Massive Attack – i kroppen. Kursen är inne på sin på femte vecka, nästa söndag landar jag i Sverige. Det första jag vill göra är att boka en ny resa. New York, liksom Island, vill jag tillbaka till.

20130929_074849[1]

Gårdagens film/konsert var för övrigt något av det bästa jag sett, läs om det här.
Som av en händelse då vi på kursen besökt FN pågår en granskning av Sveriges stöd till FN, signerad Svenska Dagbladet. Läsvärt (och fler artiklar här).
Och före detta kollegan Jack Werner har, igen, gjort en sjukt läsvärd grej, den här gången om fejkpersonen Veronika. LÄS. Om du inte redan gjort det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

