Om att rensa under – och efter – resan

Sex veckor på rull. Tre olika länder. Från rätt varm höst i Danmark (med havsbad) till småkylig september i Reykjavik (och varma källor) och avslut i ett somrigt USA (och Floridaplaya) i oktober förra året.

Väskan, som goda vänner lånade ut, fylldes av lite allt möjligt som gick att kombinera i flera varianter. En enda nödvändig komplettering gjordes under resan; inköp av nya träningskläder.

Under höstens stipendieresa tvättade jag mej inte bara genom länder utan fick också rätt hygglig koll på hur mycket – eller snarare lite – kläder en egentligen behöver. De där 60 klänningarna jag räknat till i garderoben behöver jag exempelvis inte. Kanske några enstaka. Men oavsett hur mycket vintageplagg eller mammas gamla framrotade fynd från 70-talet som ryms där krävs onekligen en rensning.

Så projektet #crop100 som jag och ett gäng andra hakade på, efter fint initiativ från Fredrik Wass och Michael Kazarnowicz, handlar främst om kläder för min del. Även om det försvunnit ett gäng böcker, en del porslin och möbler ska läggas ut på Blocket så är det främst kläder som jag fokuserar på att rensa.
Vissa prylar byts ut mot annat men min garderob har onekligen minskat i omfång. Vilket den kommer fortsätta göra. Inte som ett nyårslöfte utan som en mer långsiktig plan.

Läs mer om #crop100
Intressant projekt om ett absolut klädstopp under ett år
Och ytterligare ett projekt om att bara en klänning under ett år

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om att rensa under – och efter – resan

  1. Ping: Året 2013 i listform | evalisawallin

Kommentera

