Slutet och början på något nytt

Det har gått fem månader sen jag knatade in på redaktionen, jetlaggad och respepp på samma gång (efter en NJC-kurs som jag skriver om bland annat här och här), och började jobba med Veckans brott.
Måndag och dagen före sändning var det en del småpill och fix, kollar som behövde göras och underlag som skulle hämtas in.
Programledaren Camilla Kvartoft sa senare samma vecka att det var ju typiskt att jag skulle komma in den allra stressigaste dagen. Men det var inte så det kändes då, inte med kvällstidningstempo färskt i kroppen.

Däremot har jag haft en lightversion av ångest när jag insett att inslaget jag ansvarar för inte har nog med bilder. Eller när det händer något som omkullkastar några dagars research. Eller den där grejen som sker alldeles efter inspelningen så att den inte kommer med i programmet.

Men jag har också lärt mej sjukt mycket under de fem månaderna av grottande i krimfall, en Quickspecial och klurande på scener till inslag så att det inte bara blir huvuden som snackar utan attt det faktiskt händer nåt.

Det är bara att hoppas på en säsong, eller helst flera, till. Men glöm inte att kika på vårens sista program den 11 mars.
Efter det pysslar jag med annat. Återkommer till det.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

