Inspiration, smarthet, humor – bloggar jag spanar på

Is that all there is?
Supersportaren, reseinspiratören och före detta kollegan Lina Börjes överraskar och ger peppar i sin bildrika blogg. I somras åkte jag och en kompis till Andorra – efter att ha sett Linas fantastiska foton från vandringar. Jag har följt hennes träningsutmaning och läst om yxkastning, militärträning och backhoppning. Det är med spänning som jag ser fram emot hennes nya utmaning: Falun ute.

Onekligen
Jag hittade bloggen via en före detta klasskompis som bor ihop med Lisa Bjärbo, författare och journalist. Roliga formuleringar, klokheter och fina bilder är det som får mej att återvända. Något jag kommer att plocka upp och använda här, under #blogg100, är att skriva tio inlägg om feminsm.

Bloggfrossa & Tuffast av alla
Ett par i Göteborg där han skriver mer sporadiskt, hon mer regelbundet. Skarpt, välformulerat, spetsigt. Allra roligast är när de skriver om samma händelse utifrån respektive perspektiv. Humor på hög nivå.

Underbara Clara
En av de mest lästa bloggarna så frågan är väl om en behöver tipsa om den. Men jag gillar pyssligheten, recepten och att den är ett fint tidsfördriv.

Anders fotoblogg
Galet fina bilder från Dalarna, framför allt kring Leksandstrakten. En före detta kollega som till vardags är webbredaktör står bakom den här otroligt fina fotosamlingen.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

