Min första tweet

Om en dryg vecka firar jag fem år på Twitter. Inläggen har handlat rätt mycket om jobb men också en del personligt jams och trams. En sajt som letar reda på ens första tweet har börjat snurra i mitt flöde. Kul, tänkte jag. Men önskar så här i efterhand att jag inte kollat. Hur tänkte jag – EGENTLIGEN – när jag skrev det här? Och tröstar mej med att det i vart fall är fem år sen.

tweet1

________________________________________________________________

Apropå Twitter. Nyheten om att Turkiets premiärminister vill panga ner sajten i landet känns för övrigt mycket obehaglig. ”Jag bryr mig inte om vad det internationella samfundet säger”, ska Erdogan ha uttryckt. Nä, men Turkiets folk då?

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

