Stil som rutin

Stil i P1 var först bara programmet jag brukade ha i bakgrunden och vakna på riktigt till, innan Godmorgon världen! drog igång om söndagsmorgnarna. Men nu är det närmast en institution där jag nästan alltid förvånas, lär mej något nytt, njuter av riktigt bra radio.

I det program jag senast lyssnade på, om manliga infallsvinklar på mode, hör jag utläggningar om hur kläder tillskrivs innebörder och känslor på ett fullständigt orealistiskt sätt. Men jag ler stort, skrattar till ibland, eftersom jag själv gjort samma sak. Flera av plaggen i min garderob har jag ofta sett i ett sammanhang innan jag slog till, drömt fram ett scenario som inkluderar specifika situationer, personer och händelser.

Så klart vet jag att den där svarta klänningen inte kommer leda till någon slags social revolution, eller att jag blir mindre blyg av jeansen som sitter sjukt bra. Men fantasin flyger ändå iväg ibland.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

