Samkör två hundringar

För snart ett år sedan hakade jag på Crop100, ett initiativ från bland andra min kompis Fredrik Wass, som går ut på att rensa bland alla prylar en har. I ett google docs för jag en stadig lista över allt som på ett eller annat sätt lämnar mitt hem.
En kofta fick landa hos en kompis, ett gäng sjalar blev del i utklädningslådan till min systerdotter, Stadsmissionen har fått skivor, böcker, kläder.
Men. Mer återstår att försvinna, göra nytta nån annanstans, hos nån annan. Särskilt när det gäller kläder.
60 klänningar är liksom inte rimligt att ha i garderoben. Så. En söndag i maj, norrmännens nationaldag, kommer jag förhopningsvis sälja av ett gäng kläder på Mimer flea market.
Här på bloggen, som del i Blogg100, är min plan att skriva mer om klädrensning, resursanvändning och försöka hitta ett mer vettigt förhållningssätt till konsumtion.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

