Loppisturnén jag drömmer om

Jag har en vän med lastbilskörkort. Han är rätt inrednings- och loppisintresserad, vi har smaker som synkar och ingår i ett gäng där inredningarna i respektive hem ibland tangerar det identiska.
Vi har diskuterat att ta en ledig sommar och ägna tiden åt att dammsuga alla landsortsloppisar vi kan hitta i Dalarna (där jag tidigare bott) med omnejd. Shoppa på oss fullt med pryttlar och möbler som sedan säljs betydligt dyrare i Stockholm.
Svårigheten skulle väl bli det där med försäljningen. Att samla skitsnygga grejer bara för att någon annan ska få nytta av dem.
Jag har en rätt bra förmåga att komma ihåg var, när och hur jag köpt mina prylar. Nästan oavsett hur småttiga och banala inköp det kan vara. Minns dessutom om jag använt dem i speciella sammanhang.
Sjalen jag hittade på en loppmarknad i London för ett år sen, den hade jag i höstas på en speciell dejt. Filten som min katt älskar att vässa klorna på kommer från den där fina butiken i Falun dit jag alltid går för att klämma och fingra på både tyger och möbler.
Min favoritvårjacka (av konkursade märket Jenny Hellström) var ett Traderafynd för några år sedan från någon som visade sej vara min granne.
Den ärtgröna klänningen jag köpte förra våren efter första lunchen med min mentor (som för övrigt också shoppade en klänning vid samma tillfälle).
Jag har någon liten historia till näst intill alla prylar jag äger. Samtidigt som jag är rätt bra på att rensa.
Tänker att det kan bli nya roliga minnen för personer som får tag på kläder, örhängen, böcker och annat som går vidare som en del av projektet #crop100.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Loppisturnén jag drömmer om

  1. Ping: Att skaffa sej körkort | evalisawallin

Kommentera

