Söndagslyssning 4

Jag har blivit sämre och sämre på att upptäcka ny musik. När jag för över tio år sedan skrev en del för musiktidningen Groove fick jag nys om rätt mycket nya artister. Hängde på festivaler och hörde alltid något som var tidigare olyssnat, backtrackade favoritartisters influenser och hittade på så sätt ny inspiration.
Senaste året har jag varit på två sångkurser (bara på kul och inte så mycket för nån slags talang) och båda gångerna har jag hittat något guldkorn. Som Sandy Dennys fina vals från 1974. Eller fantastiska Säg vad ni vill. En kan ju bara älska textrader som: ”Vad vill ni mest, vad vill ni skåda, se jag bär kosmos i min låda”.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

