Nåt jag vill förklara

Jag är en av alla dom som drabbas då och då av nåt jag vill förklara. Skrev Lars Winnerbäck i ”En av alla dom”.
När jag drabbas av känslan att vilja förklara och orden inte räcker. När det är som att meningsbyggnaden bara blir fel. När jag påbörjar formuleringar som landar i ett ingenting.
Då skriver jag oftast ett mejl. Systematiserar. Känner efter. Ser orden, sammanhanget, känslorna svart på vitt.
Det är inte alltid som mejlet går iväg till personen som det riktar sej till. Eller att det ens blir riktigt färdigskrivet.
Men det är som att jag då kan landa i en slutsats. Eller i vart fall känna att saken är lagd till handlingarna. Förklarat så gott det går, just då.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

