Moderaternas ”war room”

Jag har visserligen ett riksdagsleg men någon örnkoll på exakt vilket parti som härjar i vilken av riksdagens nio (?) byggnader. Men att moderater brukar sitta i huset på Mynttorget 1 tycker jag mej ändå minnas sedan tidigare.

Cykeln parkerar jag utanför. In genom dörren, pratar med vakten, drar upp brickan med mitt foto som ger tillgång till byggnaden. För att inte villa bort mej ringer ändå vakten efter den pressis jag pratat med inför intervjun med Kent Persson, Moderaternas partisekreterare.

Det visar sej att Persson liksom ett gäng andra moderater flyttat till partikansliet några kvarter bort, för att samla styrkorna i ett ”war room” som pressekreteraren uttrycker det. Istället för att ringa, mejla, boka möten går det nu att slänga ur sej en tanke rakt över rummet. Eller i vart fall bara knata bort till ett annat kontorsrum i samma byggnad.

Vakten på Mynttorget 1 konstaterade att det blivit mycket mindre spring i byggnaden, lugnare (tråkigt läser jag in mellan raderna). Händelsernas centrum, för åtminstone ett av riksdagspartierna, har förflyttats. Både när jag anlände och lämnade partikansliet efter intervjun pågick uppackningen av partimaterial i entréplanet.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

