Söndagslyssning 6

Festivalen var en födelsedagspresent och först när jag redan skaffat biljetter till ”Rätt till vård” blev det klart att även Robyn skulle gästa Debaser den där kvällen i slutet av november 2008. Hon och alla andra ställde upp gratis för att dra in pengar till papperslösas vård. Affischen var en ursnygg illustration av Jesper Waldersten (som jag fortfarande ångrar att jag inte köpte mer än ett exemplar av).

Det här var två år innan de tre Body talk-skivorna släpptes, men ”With every heartbeat” hade snurrat i radio och på topplistor. En förväntade sej något lätt bombastiskt på Debaser Medis scen. Så kommer Robyn in. Pianot klinkar. Hennes röst sveper över rummet.
Det är en klyscha men så himla magiskt. Stämningen, publiken, sammanhanget. En konsert som sticker ut.
Jag har ännu inte sett någon ”storkonsert” med Robyn, ni vet på en sån där stor scen med dansare, lika mycket lampor som folk i publiken och basljud som kräver öronproppar. Även om jag vill så tror jag ändå inte att det kommer att överträffa den där novemberkvällen.

Läs förresten DN:s intervju med Robyn.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

