Mitt senaste inköp

Jag brukar fira ett nytt jobb med att köpa något nytt, en pryl eller ett plagg jag funderat på ett tag.
Häromdagen blev det klart att jag ska jobba med I lagens namn i P1. Så de där örhängena jag spanat på ett tag är nu mina.

image

Jag såg dem först på Ane Brun, i ett teveinslag för flera månader sen. Tyckte att jag kände igen stilen och letade runt. Landade hos Nordic design collective och där fanns de. Men väntade tills det fanns en ursäkt – nytt jobb – innan jag slog till.
Jag försöker så mycket som möjligt att göra varje köp någorlunda övervägt för att inte skaffa något som sedan bara blir liggande.

Ett några månader långt klädstopp fick mej att klura några varv extra varje gång något nytt ska införskaffas. Jag är inte immun mot spontaninköp men det blir allt mer sällan.

Funderar ibland på att göra en total omstart i garderoben. Bara tömma och ge bort, börja om från början med bara det allra nödvändigaste och i bra kvalitet. I nuläget går det gradvis, samtidigt som jag kan medge att det är svårt att dumpa de finaste vintagefynden. Även om de egentligen blivit hängande liiite för länge.

Tänker på Crop100-projektet och undrar om det inte vore dags för ett liknande ryck igen.

Det här inlägget postades i #blogg100, blogglista. Bokmärk permalänken.

Kommentera

