(Känslan av att) jobba men inte göra någonting

DSC_0958

Jag kommer kunna leva med den här kvällsutsikten. Den ser helt okej ut även dagtid. Med anledning av utsiktsförändringen (läs flytthärjandet) blev det en veckas uppehåll i #blogg100 för min del – men min plan är att bara se det just som en kort paus.

Idag är första riktiga dagen på nya jobbet, som reporter på I lagens namn i P1. Även om det inte är så ofta längre som jag arbetar ”för dagen” med något, det vill säga ett nyhetsknäck eller reportage som ska gå i närtid, har jag alltid en känsla av att jag inte gjort någonting om det inte skett en publicering. Att ”bara” sitta och göra research är liksom inte tillräckligt för att få en känsla av att jag jobbat på riktigt.

Så. Idag har jag ”inte gjort någonting” kan en väl säga.

Det här inlägget postades i #blogg100, journalistik, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

