Nystandet i en historia

Ett vapen som plockas från gatan. Till synes ett rutinärende, pistolen är rätt sliten. Men när en börjar dra i trådarna visar det sig finnas rätt mycket mer där bakom. Människor som hållit i det, andra som blivit skjutna, utredningar som strandat och nystan av lösa trådar. Flera har jag dragit i, ytterligare några återstår.

Det har sin charm att sakta men säkert lägga ett pussel av människors handlingar, läsa domar och upptäcka stickspår som i sin tur ger nya idéer och uppslag.

Jag kan inte berätta mycket mer än så just nu men det kommer radio om det hela i sommar när I lagens namn i P1 börjar sändas igen.

_____________________________________________________

Sen senaste blogginlägget så har min P3 Dokumentär om Caremaskandalen sänts, ett ”läsår” på Veckans brott har gått och jag funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

